טיפול בפוסט טראומה

0
2446

יש חיים לאחר טראומה, חשוב לדעת את זה ולטפל בהקדם על מנת לחזור לשגרה מבורכת.

מציפים בעיות

במשך שנים ארוכות טיפול רגשי היה נושא מודחק אנשים בודדים פנו לעזרה מקצועית .כאשר התמודדו עם קושי נפשי נהגו בשיטת ההדחקה שגרמה לתפקודם להיות לקוי ולאיכות החיים שלהם להיות ירודה, טיפול פסיכולוגי היה מחוץ לתחום עובדה שגרמה לאנשים לגדל דורות של אנשים עם קשיים פסיכולוגיים ברמה כזו או אחרת, היום הכול נראה אחרת וניתן לראות יותר ויותר אנשים פונים מיוזמתם האישית לטיפול פסיכולוגי.

כשהטראומה מלווה אותך בחיי היום יום

אחד מהסיבות הראשיות בגינן פונים אנשים לסיוע מקצועי זה כאשר הם נדרשים לטיפול פוסט טראומה כאשר בעקבות טראומה שהם חוו הם מתמודדים עם קשיים קוגניטיביים הפוגעים גם בהתנהגות שלהם, הם חשים בירידה תפקודית ברמה כזו או אחרת ולעיתים הסביבה מעירה את תשומת ליבם להתנהגות לא שגרתית שהחלה מהטראומה, המסקנה היא שיש צורך בטיפול.

אנשים שונים מגיבים שונה

טראומות יכולות להיגרם מגורמים רבים כאשר לא מעט פעמים אותה סיטואציה שגרמה לאחד לטראומה על האחר היא לא משפיעה כלל או שאינה משפיעה בצורה קיצונית, כמו למשל פטירה של אדם קרוב, כמובן שעל כל אחד זה ישפיע וייתן את אותותיו אבל רב האנשים לא יגיבו בצורה קיצונית וכאשר התגובה הקיצונית לא חולפת לאחר תקופה קצרה זה מוכיח על כך שיש צורך בטיפול מקצועי בפוסט טראומה.

מדברים על קשיים

קיימות שיטות שונות לטיפול בפוסט טראומה כאשר חלקן תהיינה טיפול בטראומה באמצעות שיחות, כאשר המטופל ישתף את המטפל בחוויות הקשות אותן הוא עבר והמטפל יכוון אותו להתייחסות נורמטיבית ופרופורציונית לאירוע אותו הוא חווה ותהיינה שיטות התנהגותיות שהן תתייחסנה לפרקטיקה ולתרגום של ההתנהגות הבאה לידי ביטוי בעקבות הטראומה.

מתמודדים בזירה

אחת משיטות הטיפול המקובלות היום בטיפול בפוסט טראומה היא שיטת טיפול קוגניטיבי התנהגותי המכונה שיטת CBT , בשיטה זו באמצעות הדרכת המטפל, המטופל עושה שינוי תודעתי ותוך כדי כך המטפל מפגיש אותו עם סיטואציות ועימותים עם החיים במקומות בהם הוא לא התמודד בצורה תקינה בעקבות הטראומה.

שומרים על איכות חיים

המודעות לטיפול פסיכולוגי שיפרה את איכות החיים של אנשים רבים, היום נראה אנשים חיים בצורה תקינה גם לאחר שעברו טראומה כמו פיגוע, אובדן של אדם קרוב, פגיעה מינית ועוד, הכלים הנרכשים במהלך הטיפולים פותחים ערוץ תקין לחיים תקינים.


Warning: A non-numeric value encountered in /home/salecheapjordanr/public_html/wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 326